Shockwave therapie

Wat is Extracorporale shockwave therapie (ESWT)?

ESWT is een doorontwikkeling van de technologie die gebruikt wordt bij niersteenvergruizers.
ESWT wordt met lagere dosis toegediend.
De geluidsschok wordt opgewekt in een applicator die de vorm heeft van een pistool.

shockwave

Shockwave therapie

Extracorporale shockwave therapie (ESWT) wordt beschouwd als een van de meest innoverende ontwikkelingen in de recente pijnbehandeling. In tegenstelling tot conventionele behandelingsmethodes kan bij ESWT de oorzaak van de pijn worden bestreden, zonder medicatie of chirurgie. Succesvolle resultaten worden reeds bereikt na enkele behandelsessies.

Shockwave therapie is bij een groot aantal indicaties bijzonder effectief zoals:

-Chronische schouderklachten, met of zonder kalkafzetting op de pezen
-Chronische elleboogpijn (tennis- of golferselleboog)
-Pijn net onder de knieschijf
-Chronische pijn aan de achillespees (achillodynie)
-Hielpijn (hielspoor)
-Andere vormen van peesontstekingen

Als extra toevoeging hebben wij 2 behandelkoppen: een kleine kop voor de bovengenoemde indicaties en een grote kop voor het behandelen van spierspanningen / verhardingen en trigger points.

Effecten / resultaten van Shockwave therapie:

Deze nieuwe revolutionaire behandelmethode heeft verbluffende resultaten opgeleverd voor mensen met pees- en spierletsels.

Uitstekend genezingspercentage; na slechts 2-3 sessies verklaart 80% van de patiënten dat de pijn volledig of voor een groot deel verdwenen is.

Diverse wetenschappelijke studies tonen aan dat shockwave therapie bij diverse aandoeningen vaak erg goede resultaten geeft.

Voordelen van shockwave therapie:

– Behandeling zonder geneesmiddelen of chirurgie
– Kortdurende behandeling (5 tot 10 minuten per sessie)
– Uitstekend therapiesucces na gemiddeld 4 tot 5 behandelingen
– Behandeling van de oorzaken in plaats van de symptomen
– Pijnverzachting en herstel van de volledige mobiliteit na enkele dagen
– Weinig bijwerkingen. Wel kan direct na de behandeling een lichte roodheid of zwelling ontstaan
– Dankzij shockwave therapie kan een injectie of zelfs een operatie overbodig blijken

Voor meer informatie en/of het maken van een afspraak kunt u contact met ons opnemen